Comunicat de presă
29 august 2021
Trofeul Gutâi 2021
Campionatul Național de Viteză în Coastă, Etapa a 6-a
Trofeul Gutâi - o nouă reușită!
În ciuda condițiilor meteo care au ținut să complice ecuația competiției, Trofeul Gutâi
a oferit pasionaților de automobilism un spectacol pe măsură. La doar trei luni după
revenirea în campionatul de raliuri, Maramureșul și-a demonstrat încă o dată potențialul
pe asfaltul impecabil al Gutâiului
După ce a ieșit deja la rampă cu ocazia raliului, atunci când a jucat unul din rolurile
principale, ploaia a ținut să fie prezentă și la întâlnirea cu viteziștii care își dispută
bătălia pentru titlu în cursele de coastă. Și pentru a-și pune amprenta cât mai bine pe
scenariul etapei, ea a venit să complice lucrurile doar în ziua cursei, atunci când
miza jocului a fost maximă.
Sâmbătă, atunci când soarele a fost de partea celor prezenți pe Gutâi, Silviu Dumitrescu
a avut două urcări similare, cu o diferență de mai puțin de două zecimi de secundă pe
distanța de 5,2 km. În cea mai rapidă dintre acestea, Osella PA 2000 EVO a reușit o
viteză medie de 106,86 km/h și cel mai bun timp al zilei: 2m.55,186s.
Octavian Ciovică, liderul campionatului înaintea acestei etape, a reușit cel de-al doilea
timp al zilei, bolidul său Radical SR8 fiind singurul care a mai reușit să coboare sub
pragul de trei minute, timpul brașoveanului fiind de 2m.59,084s. Și dacă n-ar fi fost
răsucirea care l-a privat de câteva secunde, lucrurile puteau să fie sensibil diferite.
A treia performanță a zilei a purtat semnătura lui Emil Ghinea, care și-a adus Norma
M20F pe poziția a treia cu un timp de 3m.02,744s. Deși a parcurs doar cele două urcări
cronometrate, Alexandru Mirea și-a adus Radical-ul SR8 pe poziția a patra, cel mai bun
timp realizat fiind de 3m.04,189s.
Cvartetul format din cele patru monoposturi a fost urmat de Costel Cășuneanu, aflat la
volanul unui model Skoda Fabia din categoria E2-3000, care a reușit să devanseze bolizii
GT Porsche 911 și Ferrari 458 conduși de Alexandru Pițigoi și respectiv Mihai Leu. Top
Ten-ul zilei a fost completat Cosmin Gruba (Volkswagen Golf IV), Călin Manițiu (Subaru
Impreza) și Dan Maghețiu (Nissan GTR).
Trofeul Gutâi - Antrenamente cronometrate Sâmbătă 28 august 2021
1. Silviu Dumitrescu – Osella PA 2000 EVO – 2m.55,186s
2. Octavian Ciovică – Radical SR8 – 2m.59,084s
3. Emil Ghinea – Norma M20F – 3m.02,744s
4. Alexandru Mirea – Radical SR8 – 3m.04,189s
5. Costel Cășuneanu – Skoda Fabia R5 – 3m.15,203s
6. Alexandru Pițigoi – Porsche 911 GT3 Cup – 3m.15,592s
7. Mihai Leu – Ferrari 458 Challenge – 3m.20,078s
8. Cosmin Gruba- Volkswagen Golf IV – 3m.21,700s
9. Călin Manițiu – Subaru Impreza – 3m.21,755s
10. Dan Maghețiu – Nissan GTR R35 – 3m.22,470s
Vecini cu Nürbürgring-ul
Duminică dimineața, într-o ambianță dată peste cap de ploaie și ceață, Gutâiul și-a
așteptat oaspeții într-un cadru demn de Iadul Verde de pe celebrul Nürbürgring.
Spectacolul a stat sub semnul întrebării, recunoașterile de dimineață limitându-se la o
singură urcare, adjudecată de Alexandru Mirea. Acesta a parcurs cei 5,2 kilometri într-un
timp de 3m.33,789s, viteza medie de 87,56 km/h vorbind de la sine despre diferența de
aderență față de ziua precedentă. Și chiar dacă ploaia măruntă s-a încăpățânat să cadă în
continuare, risipirea ceții a permis într-un final desfășurarea celor două manșe de
concurs.
Încă o dată în acest sezon, vremea a dat peste cap ierarhiile iar surprizele au curs în
aceeași notă. Dar Silviu Dumitrescu s-a încăpățânat să înfrunte “diluviul” și a reușit să
rămână cel mai rapid în fiecare dintre cele două manșe de concurs. Cu un timp total de
6m.44,610s, mașina sa Osella a avut o viteză medie de 91,53 km/h, victoria din
Maramureș permițându-i să urce pe locul secund în clasamentul campionatului.
Prima surpriză a venit din partea lui Alexandru Pițigoi, al cărui Porsche a glisat
impecabil într-o șerpuire care a durat 6m.53,250s. Suficient pentru obținerea locului
secund în clasamentul open dar și pentru victoria în categoria 1. Deși a avut o urcare
mai bună decât cele două semnate de ocupantul locului secund, Mihai Leu a trebuit
să accepte poziția a treia pe podiumul de premiere din cauza unei diferențe de numai
1,7 secunde cedată în prima manșă.
O “bagatelă” de 2,199 secunde i-au lipsit lui Costel Cășuneanu pentru a prinde un loc pe
podium. Poziția a patra rămâne oricum un rezultat excelent, mai ales că a fost garnisit și
cu victoria din cadrul grupei E2. În spatele său, Dudu Șenchea (Mitsubishi) și Călin
Manițiu (Subaru) și-au disputat bătălia pentru poziția a cincea, primul având câștig de
cauză grație unui avantaj de numai 0,143 secunde! Emil Ghinea și Octavian Ciovică și-au
adus monoposturile Norma și Radical pe poziția a șaptea și respectiv a opta, ambii
preferând să evite orice risc care ar fi dus la pierderea unor puncte ce pot fi decisive în
economia campionatului. Ultimele poziții din Top Ten au fost ocupate de Andrei Șerban
și Alexandru Mirea, ultimul fiind încetinit din cauza unei răsuciri.
Trofeul Gutâi - clasament open Duminică 29 august 2021
1. Silviu Dumitrescu – Osella PA 2000 EVO – 6m.44,610s
2. Alexandru Pițigoi – Porsche 911 GT3 Cup – 6m.53,250s
3. Mihai Leu – Ferrari 458 Challenge – 6m.54,852s
4. Costel Cășuneanu – Skoda Fabia R5 – 6m.57,051s
5. Dudu Șenchea – Mitsubishi Lancer Evo VIII – 7m.01,192s
6. Călin Manițiu – Subaru Impreza – 7m.01,335s
7. Emil Ghinea – Norma M20F – 7m.04,582s
8. Octavian Ciovică- Radical SR8 – 7m.11,212s
9. Andrei Șerban – Skoda Fabia – 7m.14,237s
10. Alexandru Mirea – Radical SR8 – 7m.15,087s
Premieră în Categoria 1
Pentru prima dată în acest sezon, bătălia din cadrul categoriei 1 l-a scos la rampă pe
Alexandru Pițigoi, victoria acestuia fiind suficientă pentru a-l propulsa pe poziția a treia
în campionat. Clasat pe poziția a doua, Mihai Leu păstrează un avans confortabil la
conducerea campionatului și pare să se îndrepte fără niciun fel de probleme spre un nou
titlul de campion. Podiumul a fost completat de Dudu Șenchea (Mitsubishi), în timp ce
Top Ten-ul categoriei a fost completat de Călin Manițiu, Claudiu Nicolae Erhan, Jean
Tatu JR, Traian Negru, Ciprian Ciobotaru, Matei Voicu și Ovidiu Ioan Coste.
Al doilea succes pentru Silviu Dumitrescu
Silviu Dumitrescu s-a impus în bătălia din cadrul categoriei 2, cel de-al doilea succes din
acest sezon asigurându-i revenirea în cursa pentru titlu, acolo unde se află pe locul
secund la o diferență de numai două puncte față de liderul Costel Cășuneanu, clasat al
doilea pe Gutâi. Emil Ghinea a completat podiumul de premiere, în timp ce pe
următoarele locuri s-au clasat Octavian Ciovică, Andrei Șerban, Alexandru Mirea,
Cosmin Gruba, Dan Maghețiu, Pavel Shenkov, Dominic Marcu, șamd.
Nippon banzaï!
Canibalizată de modele japoneze cu s-au fără tracțiune integrală, grupa N i-a evidențiat
pe Dudu Șenchea (Mitsubishi), Călin Manițiu (Subaru) și Claudiu Nicolae Erhan
(Mitsubishi), în timp ce Alexandru Krepelka (Honda) și Tudor Adrian Pop (Mitsubishi)
au completat lista piloților clasați.
Pe urmele tatălui
Aflat la prima sa cursă cu noul Peugeot 208 Rally, Jean Tatu JR s-a impus în
clasamentul grupei A, acolo unde a devansat pe podium cele două Mitsubishi Lancer
conduse de Traian Negru și Ciprian Ciobotaru. Celelalte locuri din clasament au fost
ocupate de Matei Voicu (Ford), Ovidiu Ioan Coste (Peugeot), Lucian Bogdan Harnagea
(Honda), Silviu Cristian Părnuță (Peugeot) și Cristian Matei (Peugeot).
Dublă Skoda în grupa E2
La grupa E2, Costel Cășuneanu obține o victorie confortabilă cu un avans de peste 17
secunde față de al doilea clasat Andrei Șerban, ambii la volanul unor modele Skoda
Fabia. Cosmin Gruba și-a adus Volkswagen-ul Golf IV pe ultima poziție a podiumului,
cei trei fiind urmați de Dan Maghețiu (Nissan), Pavel Shenkov (VAZ Lada), Ionuț
Cosmin Ion (Dacia), Florin Durche (Citroën), Dragoș Mihai Dănăilă (Mazda), Mihai Pop
(Volkswagen) și Alin Ioan Troancă (Skoda)
Andrei Pop și Ford-ul Escort s-au impus în duelul modelelor istorice din categoria I2,
fiind urmat de Marius Eftimie Băltățeanu (Toyota), Dan Nirișteanu (Volkswagen), Mihai
Alexandrescu (Dacia) și Gabriel Conduris (Dacia). După o evoluție solitară în categoria
I1, Bogdan Bărbatu și micul său Austin Mini Cooper au trecut linia de sosire și au trezit
nostalgiile pasionaților cu vechime.
La finalul celor două zile, sportivii, publicul și organizatorii au avut toate motivele să se
bucure. Trofeul Gutâi și-a încheiat cea de-a doua ediție, echipa XPO reușind să ducă la
bun sfârșit al doilea eveniment organizat în acest an. Chiar și în ceață sau în ploaia deasă,
spectacolul a fost din nou acasă!